top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverGintasticbelgium

Brecon Gin - Perfect serve



Vandaag meer over de Brecon Botanical Gin, een perfect einde van het weekend. Ik houd jullie niet langer in spanning, want jullie zijn alvast benieuwd naar hoe deze gin daadwerkelijk smaakt.


Wat zeer positief aan deze gin is, is dat hij erg lekker is om puur te drinken. Ik zou bijna durven zeggen dat ik hem liever puur drink dan in een gin-tonic. Maar goed, tijd voor onze tasting notes:


N: Een enigszins complexe neus. Jeneverbes neemt de leiding, dat vind ik erg leuk. Na jeneverbes had ik al snel veel kruidigheid van koriander en na de koriander had ik citrus. Citroen en appelsien zorgen voor een frisse toets. Op het einde had ik nog wat kaneel, dit gaf nog wat extra warmte.


P: Ook in het smakenpallet merk ik hetzelfde op als in de neus, fijn!


F: De afdronk is medium lang, maar met nog steeds veel smaak!


Voor de perfecte serve ging ik op zoek naar een zachte tonic om de kruidigheid van de gin te ondersteunen. Naast Thomas Henry had de Fever Tree Light mijn voorkeur. De Gin is prachtig geaccentueerd. Een schijfje gedroogde sinaasappel en deze Gin&Tonic is perfect.


Een gin die ik snel weer uit de kast haal. Deze Gin is ook verkrijgbaar in België! Ik kan niet meteen een winkel noemen, maar de distributeur binnen België is Premium Spirits! Geef hen een telefoontje als u het in uw winkel wilt!


Geniet van jullie zondag en tot morgen,

Gintasticbelgium




9 weergaven0 opmerkingen
bottom of page