top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverGintasticbelgium

Brooklyn Gin - Perfect Serve

Vandaag breng ik jullie onze tasting notes van deze Brooklyn Gin. We hadden heel wat feedback op onze eerste post. Heel moeilijk voor mij om deze gin te vergelijken met andere gins op de markt. We spreken hier wel van een prachtig design, maar vandaag meer ov

er de inhoud.Voor mij is deze gin geen hoogvlieger. Behalve als je echt fan bent van een citrus-forward gin. Hij mist wat pit voor mij!

Verder naar de tasting notes:


N: Bij het openen van de fles komen er meteen heel wat citrus notes naar boven. Heel fris. Citroen en limoen spelen de hoofdrol. Ze gebruiken enkel verse schillen van citrus, en dat is enorm te merken. De jeneverbes heb ik wel, maar die zit echt op de achtergrond. Ik mis de jeneverbes wat!


P: De neus zet zich verder in het palet. Opnieuw heel frisse smaken. Appelsien en citroen heb ik hier in overvloed. Jeneverbes komt er nu wat meer door. Op het einde heb ik iets floraal, lavendel! Zo merk je dat er toch ook meer inzit dan citrus en jeneverbes.


F: medium, hij is iets te snel weg voor mij! Zacht is hij wel!


Ik zeg niet dat dit een slechte gin is, absoluut niet, maar ik mis wat pit! De jeneverbes had er wat meer moeten inzitten. Jammer want ik heb nochtans graag wat citrus in een gin. Voor mij zou hij wat hoger in ABV mogen staan, dan zou hij krachtiger overkomen!


Wij serveren deze gin met de Phi Tonic. Deze tonic sluit goed aan bij deze citrus-forward gin. afwerken doen we met een schijfje limoen en wat gekneusde jeneverbessen.

Cheers,

Gintasticbelgium



59 weergaven0 opmerkingen
bottom of page