top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverGintasticbelgium

Cotswolds Dry Gin - Perfect Serve

Wat een top-gin, en dat zal ik nog meerdere keren zeggen! Een gin die helemaal binnen mijn smakenpallet valt.


Vandaag deel ik jullie met veel plezier mijn tasting-notes mee:


N: Een frisse neus, een heel frisse neus! Heel wat pompelmoes komt naar boven, zowel het frisse als het bittere. Maar ik heb ook wel wat aards, aards is misschien veel gezegd maar ik bedoel vooral de geur van piney jeneverbes samen met coriander. Lekker kruidig! Wanneer mijn glasje leeg was had ik zelfs nog wat lavendel dat erdoor kwam.


P: lekker fris, jeneverbes, pompelmoes, engelwortel, laurier, alles komt naar boven! Schenk mij meteen een gin-tonic uit!


F: Clean, mooier kan je het niet zeggen. Jeneverbes komt er heel lekker door.


Serveren doen we met een Franklin & Sons Indian Tonic Water. Ik koos deze tonic op basis van zijn zachte karakter, zo komen alle smake van de gin mooi tot zijn recht. Ik gooi er enkele jeneverbessen bij. Soms een schijfje pompelmoes, maar het liefst van al, gewoon niets! Deze gin heeft zo een lekkere smaken en geuren dat het niets extra nodig heeft om goed te zijn.


Cheers,

Gintasticbelgium



5 weergaven0 opmerkingen
bottom of page