top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverGintasticbelgium

Knut Hansen Dry Gin - Perfect Serve

Vandaag brengen we onze perfect serve van de Knut Hansen Dry Gin. Raden we hem aan, zeker! Maar hij kon wat extra kracht gebruiken! Ik laat het jullie zien aan de hand van onze tasting notes.


N: Bij het openen van de Knut Hansen kregen we een nogal vreemde geur. Als de gin eenmaal in het glas werd gegoten en de geur wat kon opengaan, komt de zoete geur van appel sterk naar boven. In de neus een bloemige-kruidige geur, waarin appel dominant blijft voor ons, maar het krijgt een goede toevoeging van basilicum en komkommer. In de neus lijkt jeneverbes enigszins verloren te gaan.


P: In tegenstelling tot de vrij zoete geur van de gin, is de smaak licht kruidig en warm. Komkommer zorgt voor frisse noten en ook jeneverbes valt op. Een verrassende smaak.


F: De afdronk van de Knut Hansen is kruidig, maar relatief kort. Aan het eind blijft de basilicum nog overeind.


Zoals ik al gezegd heb, missen we nog een beetje power, een beetje meer jeneverbes had mooi geweest.


Op basis van deze notes heb ik gekozen voor een Fentimans Tonic Water. Dit om hem de nodige boost te geven! Ook proberen door deze tonic de gin niet volledig te 'doden'. Het is echter een gevaarlijke tonic om de gin te verliezen, dus kies ik voor een eenvoudige 1:2 verhouding. Niet te veel tonic, net genoeg om de gin wat kracht te geven. Naast wat extra kracht geeft de tonic een extra frisse touch, ik vind het leuk.

Ik wil echter ook vermelden dat mijn collega ginurway de combinatie maakt met Aqua Monaco Tonic. Het zal een beetje zachter worden en misschien brengt hij de gin zo wat meer aan het woord! Probeer het maar eens als je van de botanicals houdt!


Perfect serve:

- 5cl Knut Hansen Gin.

- 10cl Fentimans tonic water.

- Garneer met een schijfje verse appel.


Laat ons in de reacties gerust weten wat je van onze serve vond!


Cheers,

Gintasticbelgium



36 weergaven0 opmerkingen
bottom of page