top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverGintasticbelgium

Knut Hansen Dry Gin - Review

De legendarische matroos Knut Hansen is het gezicht van deze gin. Een stoere man die niet gestopt kon worden. Hij wilde de wereld ontdekken en in zijn leven prachtige avonturen beleven.

Een strakke en stevige fles met magische ogen. De fles is zonde twijfel een ware 'blik'vanger!

De makers van deze Knut Hansen hechten enorm veel belang aan de keuze van de juiste botanicals. Zij vinden het zelf belangrijk dat alle gebruikte botanicals uit Noord-Duitsland afkomstig zijn.

Jeneverbes, appel, komkommer en basilicum komen allemaal uit het Noorden.

Deze Dry Gin met een ABV van 42% wordt met grote aandacht geproduceerd. De gin wordt gedistilleerd in Flensburg in de Dolleruper Distillerie. Met batches van 200 liter per keer zorgen ze voor een uitstekende kwaliteit. Door de gin 4 keer te distilleren zorgen ze niet alleen voor een gin van topkwaliteit, maar besteden ze ook aandacht aan iedere botanical bewaren ze alle aroma's.


Ik vertel jullie morgen meer over smaak en geur.

Ik kan echter wel zeggen dat de bovengenoemde botanicals allemaal duidelijk aanwezig zijn in de gin. Bij het openen van de fles had ik eerst een beetje angst voor de geur die me tegemoet kwam, maar toen ik naar smaak ging, kreeg ik een heel ander gevoel.... Stay tuned!


Puur, met wat tonic of in een dry Martini! De Knut Hansen is altijd een goed idee! Op de Knut Hansen website kun je een fles kopen voor 35 euro!


Cheers,

Gintasticbelgium




7 weergaven0 opmerkingen
bottom of page